Hry
Už žádný velký hráč nejsem a o nových hrách nemám už moc přehled. Když si něco zahraju tak jde buď o starou klasiku nebo o nějakou singleplayerovku, ke které se pak už nevracím. Tak tady je těch pár her, které mi stojí za zmínku.
Diablo II
Dodnes nepřekonaná hra definující žánr akčních RPG. Rubat hordy pekelných monster a sbírat poklady co z nich vypadnou - jednoduchá a návyková herní smyčka, která je ale obalená ohromným množstvím složitých herních mechanik. Díky náhodnému generování předmětů, lokací i monster je hra pokaždé jiná a je jen na hráči jak se dokáže přizpůsobit. Pro ten pravý požitek doporučuju hrát pouze hardcore mód. Na novém battle netu lze hrát Diablo II Resurected, na starém stále běží původní verze a existuje také spousta serverů, kde lze hrát různé módy - například populární PoD.
Half-Life
Respektive spíše GouldSource engine, Half-Life je fajn, ale já se vyžívám spíše v obrovském množství modifikací vytvořených pro GoldSource engine. Dokonce jsem začal dělat sérii "Lets play HL mods" na youtube. Dělám to spíše za účelem archivace těch děl/dílek, o počet zhlédnutí mi nejde. Taky se rád poslouchám - hraní mě baví více když u toho mluvím a zároveň si u toho procvičím Angličtinu (komentuju to anglicky). Jsem autorem ryze české totální konverze "Blbej Den".
Worms Armageddon
Další klasika, kterou snad nemusím představovat. Stále aktivní komunita, za ta léta vyšlo spoustu komunitních patchů a hra je neustále vylepšována. Ani dnes to není problém hrát přes internet (WormNET) a kdokoliv může založit hru (i bez pevné IP adresy). Za ta léta se vyvynulo spoustu různých herních módů/schémat, proto než začnete hrát po internetu je vhodné se informovat na worms2d.info. Já hraji v podstatě výhradně Rope Race, tedy závody v poskakování na laně - zní to jednoduše, ale vězte, že je potřeba hodně umu :-).
Age of Empires II
Klasická real-timová strategie, kterou není třeba představovat. Hra má stále početnou a velmi aktivní komunitu a v podstatě každý měsíc probíhá nějaký turnaj, tak jednou do roka většinou bývá velký turnaj o poměrně sloušnou sumu peněz (např. v roce 2015, byl v turnaji "War is coming" rozpočet 120 000 dolarů, které si mezi sebou rozdělily nejlepší týmy a zbylo i něco na ceny pro diváky - já jsem vyhrál tričko :-)). V průběhu let jsem měl několik období, kdy jsem hrál docela náruživě - dohromady budu mít pár tisíc online zápasů. Posledních pár let už ale nehraju vůbec, neumím si pomoct než tuhle hru "tryhardit" a stojí to pak moc času a nervů. Akorát občas kouknu na komentované turnaje. Lze hrát AoE2 DE na Steamu a nebo původní hru na Voobly. Před vydáním AoE2 DE byla na Voobly aktivní a velmi kompetitivní komunita - cca 10 let to byla hlavní platforma pro hraní AoE 2 online.
DOSovské střílečky
Wolfenstein 3D, DOOM, Duke Nukem 3D. Nenapodobitenlá a dle mého názoru i dosud nepřekonaná atmosféra a hratelnost, geniálně navržené a vytvořené hry. Jsem autorem her postavených na enginu Wolf3D - Kremlin3D a BDDA3D.